Kolejka wąskotorowa jadąca z kopalni Wesoła w Mysłowicach na peryferyjny szyb Wacław. Wśród torów przecinających aleję Spacerową są również tory prowadzące na most podsadzkowy, który, z tego co wiem, nie był nigdy używany po wybudowaniu.
Bardzo szybko im to poszło, wręcz od razu się za to zabrali. Ale i tak jeździli dłużej niż pierwotnie zakładano (do końca grudnia 2016). Zastanawia mnie czy jest u nas jeszcze gdzieś takie połączenie, gdzie kolej wąskotorowa łączy dwa zakłady lub szyby, jadąc terenem nieprzemysłowym.
Nie wiem, ale przypuszczam, że mógł być to dla nich niepotrzebny koszt utrzymanie torowiska i obsługi kolejki. Zapewne można taniej rzewozić materiały i ludzi samochodami. Ale nie znam faktycznie powoodu, takie moje domniemania jedynie.
Malownicza, u siebie ostatni raz wąskotorówkę oglądałem gdy woziła gliny na potrzeby cegielni, tak jakieś 30 lat nazad.
OdpowiedzUsuńCegielniane wąskotorówki też mają swój urok, nie wiem w zasadzie gdzie obecnie można jeszcze spotkac takie odkrywki, a z chęcią bym sfotografował.
Usuńgdyby jeszcze były do fotnięcia, to zobaczył byś je u mnie na blogu, niestety jedynym śladem jest tunel pod węzłem kolejowym.
UsuńTo i tak więcej pozostało niż po niektórych takich miejscach.
Usuńona jeździ regularnie? bo ja przejeżdżam te tory 4 razy w ciągu tygodnia i ani razu jej nie widziałem :-(
OdpowiedzUsuńNie mam pojęcia, byłem tam może z 2 razy i teraz w zasadzie przypadkiem trafiłem.
UsuńJa tez jej nie widziałam, a chwiałabym! :)
OdpowiedzUsuńChyba codziennie, trzeba zapolować. :) Lub popytać mieszkańców co tam mieszkają - powinni wiedzieć.
UsuńPrzeważnie jeździ w godzinach popołudniowych
OdpowiedzUsuńnocą chyba później wraca
UsuńJuż nigdy nie pojedzie tory w poniedziałek (13.03) zostały rozebrane :-(
OdpowiedzUsuńBardzo szybko im to poszło, wręcz od razu się za to zabrali. Ale i tak jeździli dłużej niż pierwotnie zakładano (do końca grudnia 2016). Zastanawia mnie czy jest u nas jeszcze gdzieś takie połączenie, gdzie kolej wąskotorowa łączy dwa zakłady lub szyby, jadąc terenem nieprzemysłowym.
Usuńdlaczego ją rozebrali? już im nie potrzebna? przecież kopalnia fedruje i ma perspektywy
UsuńNie wiem, ale przypuszczam, że mógł być to dla nich niepotrzebny koszt utrzymanie torowiska i obsługi kolejki. Zapewne można taniej rzewozić materiały i ludzi samochodami. Ale nie znam faktycznie powoodu, takie moje domniemania jedynie.
Usuń