Równowaga

 

Od kilku dni wybierałem się w rejon szybu wschodniego, należącego kiedyś do kopalni Mysłowice, a obecnie będącego częścią KWK Wesoła. Dotarły mnie wieści, że zaczęto tam wyburzać niektóre budynki. Gdy przyjechałem na miejsce, to faktycznie zauważalny był brak części smętnej zabudowy, która psuła wcześniej kadry lub zawężała widok na pociąg z piaskiem, jeśli akuratnie rozładunek był w trakcie. Teraz można uchwycić obie wieże na jednym zdjęciu. Jeszcze bym tylko usunął to pochylające się drzewo, które zawsze mnie tam wkurzało, ha ha! Teraz w domu jak patrzę na powyższe ujęcie, to skojarzyło mi się ze swoistym tajemniczym ogrodem. 

Mimo, że część zakładu jest likwidowana, to równocześnie betonowa wieża szybu wschodniego jest odnawiana. Jak przyjechałem, to ekipa kończyła prace renowacyjne. Jeśli dobrze się orientuję, to mają tu powstać wentylatory, które zastąpią te znajdujące się na szybie południowym - ale tę informację muszę jeszcze zweryfikować.

P.S. Nawet trafił się motyw pasujący do dzisiejszego dnia - na wieży powieszono 4 polskie flagi.

Komentarze

Popularne posty