Barbórka - Bielszowice 2022

Tak jak już pisałem na blogu, w ubiegłym roku dotarłem na 3 przemarsze orkiestry z okazji święta Barbórki. Relację z Nikiszowca można pooglądać i poczytać o niej słów kilka -  [KLIK].

Po świętowaniu na Nikiszowcu udałem się do Rudy na Bielszowice. Jakie było moje zdziwienie, gdy podczas przemarszu orkiestry, widziałem jeszcze może z 2-3 osoby z aparatami oraz kilkanaście osób przyglądających się całemu wydarzeniu z chodnika. Spokojnie, bez ścisku i dziczy, jakiej doświadczyłem chwilę wcześniej.

Bardzo przyjemne doświadczenie. W tym roku planuję wybrać się w inny rejon by mieć szersze spektrum poznania obecnego stanu tej tradycji! W kolejnym barbórkowym wpisie, dokończę relację z 4 grudnia 2022 zdjęciami z Bytomia. A tymczasem, zapraszam do zdjęć.



Komentarze

Popularne posty