Roździeński 2014


Zdjęcie wykonałem wiosną 2014, czyli już ponad dekadę temu. Wtedy nie było jeszcze wiadomo kiedy będzie koniec kopalni, ani co po niej zostanie. Dzisiaj w tym miejscu prace rozbiórkowe powoli dobiegają końca, osiedle Giszowiec traci kolejną wieżę równocześnie tracąc charakter górniczy. Tak, wiem - przy wyjeździe z osiedla jest jeszcze wieża IV z kopalni Staszic, ale ona jest trochę na boku i praktycznie widać ja tylko z parkingu przy Lidlu lub z wiaduktu. Wieżę szybu Giszowiec jak i Roździeński były widziane z wielu punktów na osiedlu jak i z A4. Były to topograficzne znaki przypominające, że wjeżdżamy lub wyjeżdżamy z Katowic. 

Podjechałem wczoraj na miejsce zrobić kilka zdjęć i stało już tylko pół wieży, niebawem wrzucę zdjęcia.

Szkoda tej wieży, mimo że miała brutalistyczną aparycję to jednak była częścią tkanki osiedla. Większy żal mam do likwidacji wieży szybu Giszowiec, bo zmarnowano tym wyburzeniem potencjał, o czym może kiedyś coś więcej napiszę. 

Kilka lat temu nagrałem i zmontowałem krótki muzyczne wideo na Roździeńskim, zapraszam do odpalenia filmu na kanale youtube - KLIK.

Komentarze

Popularne posty