Barbórka - Nikiszowiec

W ubiegłym roku byłem w 3 miejscach podczas przemarszu orkiestry z okazji święta Barbórki. Czwartego grudnia umieściłem ogólny wpis na temat tych trzech wydarzeń. Obiecałem że z każdego wrzucę osobną galerię. 

Zaczynam od Nikiszowca, jako że tu pojawiłem się najwcześniej. Bardzo lubię tę tradycję ale na moim osiedlu to co się obecnie dzieje podczas przemarszu orkiestry woła o pomstę. Niestety spora część ludzi, którzy biorą udział zachowuje się jak jakaś dzicz. Jakby oglądali babę z brodą lub inna cyrkową atrakcję. Smutne to, że nawet orkiestra nie może spokojnie przemaszerować, bo gapie robią sobie z muzykami selfie, wchodzą między nich i psują ten piękny klimat na każdym kroku.Mam wrażenie, że i muzycy czują spore zażenowanie.

Tak sobie pomyślałem, że powinna być jakaś taka strefa, nazwijmy ją roboczo - ochronna. Czyli wokół orkiestry 2 metrowy odstępu z każdej strony. 




Komentarze

Popularne posty