Przejazd drezyną - JCC - CTL Poniatowski
Pod koniec 2018 roku nagrałem kilka filmów na magistrali piaskowej, jak jeszcze była możliwość jazdy szlakiem. Poniżej znajduje się link do filmu nagranego z drezyny, tzw. cab view. Nagranie pochodzi z 28 grudnia. W filmie nie ma celowo dźwięku.
Link: [KLIK]
Przejazd z JCC do CTL Poniatowski, zaraz pod sam most zsypowy na KWK Staszic.
Na początku filmu można zobaczyć po prawej stronie nieistniejący już most rozładunkowy Wysoki Brzeg, gdzie był wożony piasek przeznaczony do sprzedaży detalicznej. Trochę później mijamy nieistniejący już posterunek Brzęczkowice, który szybko po zamknięciu został wyburzony. Miejsce bardzo ciekawe fotograficznie - jak ktoś miał szczęście to mógł na jednym zdjęciu uchwycić tabor piaskowy i jakiś inny pociąg towarowy jadący torami powyżej. Mnie się nie udało niestety załapać na taką sytuację. Około 14 minuty widzimy tor, który odbija w lewą stronę - prowadzi on do mostu zsypowego na szybie wschodnim kopalni Mysłowice-Wesoła. Kiedyś słyszałem, że rozbiórka toru miała być doprowadzona do tego momentu, by na wschodni mogły w razie potrzeby wjechać pociągi jadące od strony Giszowca. Na dniach się okaże czy ten pomysł jest nadal aktualny, bo w chwili obecnej trwa rozbiórka magistrali.
Kilka minut później, na wysokości byłej fabryki domów, zaraz za nieistniejącym posterunkiem Ćmok, tor odbija w lewo na nieistniejący już od roku most podsadzkowy na szybie wschodnim kopalni Wieczorek. Od jesieni ubiegłego roku już nic tam nie ma, puste miejsce w lesie.
Chwilę po przejechaniu nad A4 docieramy na KWK Staszic, w rejon szybu IV gdzie stoi kolejny most rozładunkowy - obecnie piasek wożą tam auta. Na filmie można zauważyć w ostatnich sekundach wybudowaną tam rampę dla ciężarówek.
Wydaj mi się, że kilka czynników tak się pechowo złożyło, że zaważyły one na tym, że w efekcie finalnie zakończono żywot kopalni piasku Szczakowa. A to następnie przeważyło o decyzji o likwidacji tego szlaku.
Komentarze
Prześlij komentarz