KI + KII + KV


Wczoraj podjechałem na Kazimierz Górniczy w Sosnowcu zobaczyć jak wieże kopalni prezentują się bez lin. Łyso. Ale nadal wszystkie 3 stoją + 1 na Juliuszu. Widać po walających się startach złomu, że trwają prace rozbiórkowe. Od strony kładki nad torami, nie dostrzegłem co jest likwidowane - czy to coś po drugiej stronie czy może bebechy zabudowań. Ciekawe co finalnie miasto tutaj zostawi, bo z tego co mi świta to pierwotnie miały zostać dwie wieże KI i KII, a zostanie jedna (nie wiem która) oraz kolej wąskotorowa.
Będąc w rejonie Juliusza sprawdziłem co tam widać i słychać na kopalni piasku i w zasadzie to już nic nie słychać - tory zdemontowane (te które prowadziły na załadunek piasku). Nie widziałem czy są tory po drugiej stronie, ale chyba coś musi być bo m.in Staszic wozi kamień.

Komentarze

  1. Mogli by zostawić miłośnikom urbexu... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba miłośnikom złomu ;-), myślę miłośnicy urbexu mają wystarczająco dużo miejsc w naszym regionie

      Usuń
    2. Miasto Sosnowiec ma tam robić muzeum górnictwa i możliwe, że jednak KI i KII przetrwają, ale te plany ciągle są w ruchu więc czas pokaże co będzie. Dzisiaj ruszyły kolejne wyburzenia, nie wiem co niestety, ale obstawiam coś związanego z przeróbką.

      Usuń
  2. Czyli można już powiedzieć w w zagłębiu dąbrowskim nie ma żadnych czynnych wyrobisk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że już nie. Chyba jest jakaś firma, która ma upadową gdzieś nieopodal A4, ale nie znam dobrze tematu.

      Usuń
    2. http://zakladgorniczyzaglebie.pl/ mówisz o tym

      Usuń
    3. Tak, o tym zakładzie. Ale nie byłem nigdy w ich okolicy, więc nie mam pojęcia jak to wygląda i czy faktycznie coś fedrują.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kamień na Bór jest wożony w okolice Amazona, tam CTL wybudował nowy Haldex

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty