XV rocznica

Dzisiaj, według moich rachunków, mija 15. rocznica zamknięcia kopalni Kleofas w Katowicach. To była jedna z tych kopalń, którą pamiętam jak sięgam pamięcią. Na Witosa mieszkało moje kuzynostwo, więc ją czasami mijałem. W późniejszym wieku pociągiem jeździłem do Gliwic na uczelnię i ona tam stała i fedrowała. Pamiętam rzędy wagonów, które zasłaniały cały widok gdy jechałem w kierunku Gliwic - jechałem torem obok bocznicy. Wracając zawsze imponująco komponowały się trzy Fortuny. Pamiętam, że przegapiłem moment likwidacji II i III, mimo że je mijałem w okresie jak je demontowano. Gdy zacząłem jeździć do pracy, również do Gliwic, to nie było już Fortuny I, tylko okazałych rozmiarów budynek przeróbczy, który w pewnym momencie zaczął być dewastowany przez złodziejstwo. Aż pewnego dnia zaczęto systematyczną rozbiórkę. Obecnie pozostał tam w większości niezagospodarowany plac + kilka budynków.
Poniższe zdjęcie wykonałem wiosną 2009 z Fortuny I. Niedługo później i tę wieżę zlikwidowano - tym razem wiedziałem kiedy miało to nastąpić. Udało mi się to udokumentować na zdjęciach i na filmach.
Gdy na początku lat 2000 latem dorabiałem sobie na Szaberplacu, to idąc na tramwaj czasami zdarzało mi się widzieć wyciągnięte na nasypie, przy ulicy Bocheńskiego, próżne wagony piaskowe przy szybie Wschodnim. Szkoda, że wtedy nie interesowałem się koleją piaskową, bo miejsce mocno fotogeniczne.




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty