Podwodna kawiarnia

 

 
Niedawno trafiłem w internecie na informację, że w Knurowie Szczygłowicach znajdowała się podwodna kawiarnia. Od razu przeszukałem mapy... i faktycznie jest! Okazuje się, że wiele razy byłem w jej okolicy, ale dopiero teraz tam trafiłem. Z informacji, jakie znalazłem w internecie wynika, że to prawdopodobnie była pierwsza podwodna kawiarnia w Europie. Czy to prawda - nie mam pewności i nie za bardzo wiem, czy da się to jakoś zweryfikować. 
Kawiarnia "Jaskinia" powstała w latach 60 ubiegłego wieku w pobliżu kopalni Szczygłowice. Od wielu lat już nie jest czynna i widać, że lustro wody również opadło bo za czasów świetności tego miejsca, cała część, która znajduje się na końcu korytarza, była pod wodą. Obecnie znajduje się ona na ogrodzonym terenie koła wędkarskiego.
Jako ciekawostkę, można zobaczyć kilka kadrów jak to miejsce wyglądało gdy działało [KLIK].

Komentarze

Popularne posty