Gliwice Trynek

W Gliwicach bywam prawie codziennie od wielu lat, ale dopiero niedawno podjechałem na teren po byłej stacji kolei wąskotorowej Gliwice Trynek. Miejsce kojarzyłem ze zdjęć, ale wydaje mi się, że moja ignorancja w temacie tego miejsca wpłynęła na to, że tak późno zorientowałem że mam tam tak blisko! Pierwsze, co się rzuca w oczy, to zachowany fragment toru przebiegający przez teren tamtejszej stacji benzynowej. Wokoło widać ślady po podkładach jak i resztki po nich. Kawałek dalej za stacją benzynową stoją ruiny budynku stacji. Stoją, to mocno powiedziane - są wspierane drewnianymi belkami by ściany kompletnie nie runęły. W zasadzie to nie wiem po co, bo to chyba gra pozorów, że niby zabezpieczamy a i tak się tam nic nie dzieje (jeśli chodzi o odbudowę). Chociaż fajnie jakby jednak dano szanse budynkowi na nowe życie. 

Na temat tego miejsca podpytałem niezawodnego w temacie kolei wąskotorowej, Mariusza Senderowskiego, który powiedział mi m.in, że ruch osobowy zakończył się w 1991, a dwa lata później, w '93, zakończył się ruch towarowy. W ostatnim okresie działania pociągi głównie woziły górników do pobliskiej kopalni - KWK Gliwice.

Miejsce bardzo ciekawie położone - widok z pobliskich bloków musiał być fascynujący gdy pociągi jeszcze kursowały! Ciekawe ile zdjęć chowa się w prywatnych archiwach ludzi tam mieszkających?


 

Komentarze

Popularne posty