Końcówka Pokoju

Zdjęć z likwidacji KWK Pokój mam jak na lekarstwo. Niby po drodze z pracy tam mam... ale jakoś nie było mi tam nigdy po drodze. Podjechałem na Wirek na początku lutego by uwiecznić ostatnie podrygi zabudowy przej jej kompletnym zrównaniem z ziemią.

Z wyburzeniami takich molochów jak zakłady przeróbcze, mam zawsze jedno makabryczne skojarzenie - to jak pastwienie się średniowiecznego kata nad ofiarą. Im bliżej końca tym mniej można rozpoznać kształty lub co to było - pokiereszowana masa stali, betonu i cegieł. Obecnie taką formę przyjęła przeróbka na kopalni Mysłowice.

Komentarze

  1. Wiadomo co ma planują w miejscu Pokoju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia - możliwe, że dopiero teren będzie na sprzedaż. Myślę, że nabywca powinien się szybko znaleźć bo to centrum miasta jakby nie patrzeć.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zakładam, że tak - w końcu SRK stara się zarabiać na tym co ma

      Usuń
  3. Makabryczne cokolwiek... Się zgadzam że skojarzeniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makabryczne i dosłowne, ale takie mam zawsze skojarzenie ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty