Bieszczadzka Kolejka Leśna - Parowóz Kp4-3772

Od kilku lat w miarę regularnie bywam w Bieszczadach. Po prawie 25 letniej przerwie (nie licząc pół dnia, jakieś 15 lat temu gdy grałem tam koncert, ale nic nie zwiedzałem ani nie wybyłem w góry).  Gdy już docierałem autem do miejsca noclegu i jechałem z Cisnej w kierunku Wetliny, zauważyłem, że jadę wzdłuż torów. Nagle mnie olśniło - przecież tu jest Bieszczadzka Kolejka Wąskotorowa! Na miejscu od razu sprawdziłem co i jak i się okazało, że do Majdanu mam niedaleko i wybrałem się tam na przejazd. W tamtym czasie parowóz był na przeglądzie, więc skład prowadził LyD2. 

Gdy później kilkukrotnie wróciłem w Bieszczady to byłem tam albo przed sezonem kursowania wąskotorówki albo już po. 

A w tym roku było inaczej! Raz, że przejazdy były już w toku, to też i parowóz był w ruchu. Kp4-3772. Od razu kupiliśmy bilety, aparaty w dłoń i ruszamy. Wszystko super, ale nie wiem dlaczego wsiedliśmy do wagonu zaraz za lokomotywą, czyli do wagonu, skąd najgorzej, bo prawie w ogóle nie będzie widać parowozu na łukach. Zaćmiło mnie, ale wyjaśnić sobie tego zaćmienia nie potrafię. Będzie zatem powód by ponownie wybrać się do Majdanu. Na pewno będę chciał też jechać autem część trasy za składem by w kilku miejscach zrobić zdjęcia.

Poniżej kilka zdjęć z wyprawy - słońce mocne, bo robione były około południa. Mam też kilka nagrań telefonem, które wrzucę na youtube niebawem (zachęcam do zasubskrybowania kanału: https://www.youtube.com/breathofindustry).


Komentarze

  1. Szkoda, że pociągi znowu kursują tylko na linii w kierunku Balnicy, a do Przysłupu już nie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze że jest, ale po tym jak ograniczono wywóz drewna, ma już tylko wartość atrakcji turystycznej, a utrzymanie kosztuje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty