Zimowy rozładunek

Ostatnio, na tyle na ile mi czas pozwala, staram się łapać piaskowe składy w mojej okolicy - czy to przy mostach podsadzkowych czy gdzieś w trasie. Ruch ostatnio na tyle wzmożony, że archiwum zdjęć i filmów rośnie. Nie wiadomo jak długo jeszcze będą wozić piach na Wieczorka, dlatego każda sposobność uchwycenia w kadrze wagonów jadących na Poniatowskiego czy Agatę piaskiem warta jest wyprawy. No i do tego wyczekane zimowe plenery! Poniżej trzy podobne ujęcia prezentujące rozładunek na wspomnianym moście podsadzkowym szybu Poniatowskiego kopalni Wieczorek. Tamara na czele podczas wjazdu na kratownicę to TEM2-261, druga to TEM2-087.






Komentarze

  1. Suepr fotki ;-) Szyb Poniatowski podobno ma iść na "emeryturę" od stycznia :-( https://www.youtube.com/watch?v=F_kEd1_9ws4 czy coś się zmieniło? mam nadzieję że tak ;-) i jeszcze jedno pytanie szyb roździeński jeszcze czynny bo słyszałem że podobno ma zdjęte liny :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Rozdzieński czynny, liny ma, koła się kręcą - on chyba zostanie na dłużej, bo to wydobywczy. Prędzej Giszowiec zostanie unieruchomiony. Odnośnie zamykania kopalni to teoretycznie 1 kwietnia, ale chyba się to zmieni... mam taką nadzieję.

      Usuń
  2. U Was też takie zsypy nazywa się bunkrami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na węgiel tak, natomiast na piasek to po prostu zbiornik. A to miejsce, gdzie piach jest wyładowywany to nie mam pewności jak się nazywa - może zrzutnia?

      Usuń
    2. takie zsypy to "muszle" bunkier masz na staszicu - głęboka studnia. na foto moja lokówka i oczywiście pozdro dla mechanika Andrzeja J.

      Usuń
    3. OK. Anonimie. zapamiętam.

      Usuń
    4. A no właśnie - faktycznie, muszle - gdzieś już słyszałem to określenie. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty