Maczki się kurczą


Kolejny most podsadzkowy znika, i za moment go nie będzie (zdjęcie jest z wczoraj). Gdy tam wczoraj byłem to czułem się trochę jak w latach 90. Mam na myśli klimat tego miejsca:  to że wyburzany jest peryferyjny szyb, że padało, było zimno i wiało - a sporo zdjęć z rozbiórek z tamtych lat, które widziałem były właśnie w takiej aurze przeprowadzane. I taka refleksja - w zasadzie to nie tak dawno jeszcze takich miejsc odosobnionych była cała masa. Tu szyb, tu most podsadzkowy, tam wentylatory. Obecnie powoli zarastają zielenią, przestają przypominać to czym były i niebawem taki sam los spotka teren po szybie Maczki.

Komentarze

  1. Za jakiś czas wejdą tam urban eksploratorzy, a za kilkadziesiąt lat poszukiwacze ciekawostek, potem już tylko archeolodzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że urban eksploratorzy już tam byli a za kilkadziesiąt lat to tam będzie już las

      Usuń
    2. znaczy w tym sensie "wejdą" że już bez obaw związanych z osobami pilnującymi (teraz np.głównym problemem, jak dla mnie jest obawa przed publikacją materiałów które zrobiłem podczas UE, bo mam np zdjęcia spacerniaka, czy hale przemysłowe, ale w razie "wycieku" grozi mi oskarżenie... wszystkim eksplorerom grozi) - a co do lasu - niedawno odkryto zagubiony w lasach zamek 9relikty) ostatniego wolnego Piasta Śląskiego... więc las to nie przeszkoda.

      Usuń
    3. Ciężko powiedzieć co tam będzie, prawdopodobnie nic, bo to bardzo na uboczu teren. Chociaż, z wieżą nie wiadomo co dalej - niby ma być wyburzona, ale też nie wiadomo kiedy, nawet ktoś wspominał, że może ją zostawią.

      Usuń
    4. ten szyb jest zasypany?

      Usuń
  2. To dobrze, że sprzątają po sobie. O wiele lepiej tak, niż gdyby mieli zostawić kompletny śmietnik i zostawić nieużytki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam po zamknięciu zakładu nie było śmietnika. Jak zaczęli wyburzać, to zrobił się chaos, ale go sprzątają. Możliwe, że sama wieża zostanie.

      Usuń
  3. Żal patrzeć Panie Macieju na takie zdjęcia przepracowalem w tym miejscu parę lat i jak patrze na takie zdjęcia to łza się w oku kręci. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że ciężko się ogląda rozbiórkę takich miejsc, gdzie się przepracowało wiele lat. Pozostaje jedynie robić im zdjęcia, by potomni wiedzieli co w danym miejscu kiedyś stało i jak wyglądało. Sam żałuję, że nie miałem nigdy okazji być na Maczkach jak jeszcze wozili tam piach pociągami. Posiada Pan może zdjęcia z tamtych czasów? Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Witam Panie Macieju ja nie posiadam zdjęć z tego obiektu ale na Kazimierzu Górniczym przy Domu Kultury jest fotograf który był od lat bardzo zaprzyjaźniony z kopalnia Kazimierz-Juliusz i posiada w swojej kolekcji bardzo stare zdjęcia o kopalni jeżeli będzie Pan w tym rejonie może Pan podejść i zapytać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację, w takim razie będąc w okolicy podjadę tam i zapytam. Pozdrawiam!.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty