Ostatni Wysoki Brzeg

W piątek (14. XII)  jechał ostatni pociąg z piaskiem na most zsypowy Wysoki Brzeg w Jaworznie. Jest to, a w zasadzie to już był, jeden z dwóch funkcjonujących mostów gdzie dostarczano piasek do sprzedaży. W skrócie - budowlanka. Jedyny obecnie czynny taki most znajduje się w Zabrzu na Biskupicach (Wojciech).
Od dłuższego czasu była znana data ostatniego pociągu w to miejsce.  Pojawiła się również możliwość, że będzie to miało miejsce jednak dzień wcześniej w czwartek - jeśli okaże się, że zbiornik w piątek będzie pełen. Wtedy nie będzie już potrzeby zamawiania piasku.
W terenie spotkałem kilku znajomych (pozdrawiam!), którzy tak jak ja wybrali się w ten piątkowy zimny poranek by zrobić pożegnalne zdjęcia składu kierującego się na Wysoki Brzeg. Pierwotnie myślałem, że pierwszy pociąg będzie jechał na Staszica, a drugi na Wysoki Brzeg. Jednak było odwrotnie. Ciekawe czy pojawi się kolejny "ostatni" pociąg w to miejsce.
A, i zapomniałem dodać - całość prowadziła tamara o numerze 282.

(Ciekawostka - jest to setny wpis w tym roku)

Skład dotarł na Jęzor - od tego miejsca zacząłem robić zdjęcia. Obok, po prawej, stoi Tem2-027 z podpiętym składem próżnych węglarek.

Ruszają z JCC w kierunku mostu.

Ponad wagonami z piaskiem widać fragment nastawni JCC.

Pociąg rusza na most zsypowy.

Zaczął się ostatni rozładunek na Wysokim Brzegu.

Z tego co wiem, to pole Ciężkowice fedruje tylko do końca tego roku, dlatego zastanawia mnie dlaczego te pociągi nie mogły tu kursować jeszcze kilka dni?

Końcowy wagon wysypuje do zbiornika ostatnie tony piasku dostarczone w to miejsce.

Po rozładunku kierują się dalej by lokomotywa mogła manewrując podpiąć się pod ostatni wagon i ruszyć na Ciężkowice.

Manewry.

Pociąg z próżnymi wagonami powoli przejeżdża ostatni raz przez most.


Po piasek przyjechało sporo ciężarówek - miałem wrażenie, że każdy z kierowców miał nadzieję, że się załapie. Ciekawe, czy każdemu starczyło? Nie widziałem nigdy wcześniej tak długiej kolejki. Po lewej widać rozładowane wagony.



Jadą przez Szczakową Południe na pole piaskowe Ciężkowice by się załadować z piaskiem i ruszyć na rozładunek na moście podsadzkowym kopalni Staszic w Katowicach.

Widok z okna opuszczonej nastawni na Szczakowej Południe na pociąg.

Oddalają się w kierunku załadunku. Niebawem kilka zdjęć z dalszej trasy tego pociągu.

Komentarze

  1. Kawał historii. Można by te zdjęcia dostać do celów prywatnych w dobrej rozdzielczości ?
    Chiał bym kiedyś pokazać dzieciom jak dorosną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowo. W dobrej jakości niestety nie przesyłam, ale myślę że w takiej wystarczą do pokazania potomnym :)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty