Wschodni z Wieczorka już bez lin

Długo myślałem co napisać w związku z likwidacją szybu wschodniego z KWK Wieczorek, ale ciężko mi zebrać myśli w spójną jedność. Dlatego taki wpis przełożę na później i będzie on dotyczył ogólnie likwidacji z ostatnich miesięcy.

A wczoraj ze wschodniego zdjęto liny i zaczyna się już zasypywanie. Na poniższym zdjęciu widać taśmociąg, którym będą transportować materiał do wnętrza szybu.

Przed budynkiem nadszybia można dostrzec zwiniętą linę (na drugim zdjęciu w zbliżeniu).

Natomiast zawsze mnie zastanawiało, a też nigdy nie zapytałem - do czego był ten otwór z boku wieży? Wie ktoś?






Komentarze

  1. Mi to wygląda jak wentyl przeciwwybuchowy. podobne instaluje się u nas, w miejscach gdzie może dojść do wybuchu np wodoru albo metanu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Maćku, tym otworem można było wprowadzić linę z windy frykcyjnej. Za tym otworem były schody na wieżę, a dalej za schodami, małe koło. Nakręciłem jakiś miesiąc temu materiał z wejścia na tą wieżę, ale tam było dość ciemno i nie wiem czy będzie to koło widoczne. Na zdjęciu - mam je. 2 dni temu wieżę przewrócono.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty