Barbórkowa orkiestra na Bobrku

Dzisiaj postanowiłem wybrać się w inne miejsce niż dotychczas, gdzie mógłbym zrobić zdjęcia orkiestrze górniczej grającej do pobudki z okazji Barbórki. Do tej pory praktycznie co roku fotografowałem orkiestrę u mnie na Nikiszowcu, jednak ilość fotografów, filmujących i osób z komórkami przerodziła się w spory tłum. I sobie odpuściłem. Tak jak i procesję Bożego Ciała na Lipinach. Jest dużo miejsc, gdzie warto zobaczyć jak ta tradycja jest kultywowana. Z tego powodu wybrałem się rano do Bytomia na Bobrek by móc zobaczyć orkiestrę tamtejszej kopalni w przemarszu do Kościoła. A że widoki wokół tylko podkreślały śląski charakter wydarzenia, to wybranie się tam okazało się strzałem w dziesiątkę.
Wybierając miejsce miałem na oku Piekary jeszcze i w zasadzie to nie wiem dlaczego tam finalnie nie pojechałem, skoro to była ich ostatnia Barbórka przed zamknięciem kopalni. Myślę, że za rok tam jeszcze zagrają, więc się wybiorę.


Komentarze

Popularne posty