Wschodni piasek



Krótki miks rożnych ujęć składu piaskowego z trzech różnych dni. Składy z piaskiem ładowanym na Kotlarni w drodze na i z mostu zsypowego byłej kopalni Mysłowice (obecnie Wesoła).
Pierwsza część (zimowa)  nie udała mi się sfilmować tak jak chciałem - zanim nadjechali jakoś inaczej wyobrażałem sobie ujęcie, wyszło mocno szeroko, tak że musiałem wykadrować podczas montażu. Poza kadrem znalazła się cechownia huty Uthemann. Jeśli kiedyś nadarzy się ponowna okazja tam zrobić zdjęcia, to wydaje mi się, że mam już w miarę dobrze upatrzone miejsce.
Drugie ujęcie nagrałem prawie dwa miesiące później. Nie ukrywam, że od dawna zależało mi na uchwyceniu pociągu z piaskiem w tym miejscu. Pierwszą próbą był próżny Witczak, ale nie byłem zadowolony ani ze zdjęć ani z filmu. Drugim razem stałem już w tym miejscu co ten kadr, ale rozłożyłem się ze sprzętem gdy byli w połowie wiaduktu przy kopalni (to było wtedy co pierwsze  ujęcie w tym filmie - na szybko tam pojechałem ze Stawisk, ale czerwone światło niestety zabrało te kilkanaście drogocennych sekund potrzebnych do uchwycenia wagonów z tamarą). Tym razem się udało i jestem zadowolony.
Trzecie ujęcie to wracający próżny już skład, złapany pod kopalnią Makoszowy.
Nie wiem czy i kiedy pojawią się kolejne pociągi jadące na ten most zsypowy, ale kilka miejsc z takim składem chciałbym jeszcze sfotografować oraz nagrać (m.in na Bobrku czy w Biskupicach).
A tu poniżej podaję konkretniejsze dane dotyczące dat i numerów lokomotyw:

1. Ładowny - Stawiska 2017-01-27, TEM2-156
2. Ładowny - KWK Mysłowice 2017-03-23, TEM2-093
3. Próżny - KWK Makoszowy 2017-03-2, TEM2-123

Komentarze

Popularne posty